La literatura es mejor que la autoayuda

19 Sep

It’s in spanish, but it tells about a “bibliotherapy”. Ella Berthoud and Susan Elderkin mention that the best remedy for “invisible scars” in humans are several novels instead of self-help books and manuals, as those are for “visible scars”. I thought it would be nice to share it if, if by any chance, a spanish speaking persons bumps in here and feels like reading the article ;3

QuéLeer

Los avances de la ciencia y la tecnología nos han hecho creer que el hombre es capaz de solucionar todos los males. Mediante una pastilla, una inyección, un botón o una tecla hemos accedido a remedios infinitos, evitado dolores y combatido el paso del tiempo o las situaciones de angustia. La psiquiatría y la psicología, por su parte, han encapsulado píldoras y consejos o terapias para ayudarnos a ser más felices. Pero Ella Berthoud y Susan Elderkin saben que el remedio más efectivo es tan antiguo como la historia y tan rudimentario como el pergamino.

En su libro The Novel Cure: An A-Z of Literary Remedies (Penguin) estas dos autoras aconsejan un libro para cada uno de los males, de la A a la Z, que puedan aquejar al lector. Pero atención: recomiendan un libro literario. Ambas están de acuerdo en que no debemos acudir a los libros de autoayuda…

View original post 1,009 more words

Advertisements

Leave a Reply

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out / Change )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out / Change )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out / Change )

Google+ photo

You are commenting using your Google+ account. Log Out / Change )

Connecting to %s

%d bloggers like this: